onsdag 9. desember 2009

Luke 9 - nissefest og "Vær ikke bekymra!" :D


HUSK å rulle ned til innlegget under her (8.des) for å bli med på trekning av CD!

Idag var det nissedag i barnehagen, og jentene ble kledd i mest mulig rødt. Hadde bare 1 nisselue, så samelua jeg kjøpte da vi var i Finnmark den gang jeg reiste i DVI-teamet(husker dere det, Magnhild og Kjetil?!? :), fikk duge for Malin :D (De hadde heldigvis noen til utlån i barnehagen... :)




Storebror måtte også få være med på et bilde ;)

Så til dagens kalender-ord :)
Jeg tror dette er et av de bildene jeg har funnet på nettet som jeg er mest glad i!
Det forteller meg så enormt mye om Gud og meg :D - og Gud og DEG!

"Hør her, hvis han sa "ikke vær redd", så ville jeg trodd ham!"
Jesus til dem: «Vær ved godt mot! Det er jeg, vær ikke redde!»
(Matteus 14.27)


Vi mennesker er flinke å gjøre det samme som gutten gjør her - se bort fra Jesus og heller se på alt vi er bekymra for! Heldigvis hadde han ei i nærheten som minna han på hvor han kunne rette fokuset! På Jesus!
Ingenting er for stort og for vanskelig eller utenfor Hans kontroll! Han er så stor at vi rekker ikke opp til knærne hans en gang sånn som på bildet her ;)

Og han sier til oss: "Ikke vær redde! Ikke vær bekymra! Bli i meg, så blir jeg i dere!"
Ingen tryggere plass kan vi finne en nettopp hos Jesus!

Og du - kanskje noen trenger at du har samme oppgave som jenta hadde på bildet for noen idag eller i nærmeste framtid? En sånn som peker på Jesus og minner noen på at hos Jesus er det trygghet å finne :)
Max Lucado har nettopp gitt ut ei ny bok - Fryktløs. Den handler om alle de gangene i Bibelen det står: "Vær ikke bekymret! Frykt ikke!" Og det er ikke få!!

Les første kapitlet HER - kanskje får du lyst til å skaffe deg den?

Ha ei fin uke videre!

Ingen kommentarer: