fredag 4. desember 2009

Luke 4


Idag er en roligere dag her i heimen, og det er deilig med en pust i bakken! Ole André er ute av dørene på skolen, Rune var ikke innom dørene i natt ;) - han er en eller annen plass i trailern over fjorden - og jentene har hakk i plata her: "klar, ferdig, gå!" også springer de fram og tilbake over en madrass... ;)

Vrir hjernen litt på hva som skal være i luka mi idag - det er så mye fint ute på nettet, så det er bare å finne det! :)


Detta bildet fant jeg på christart.com;
Gud hadde en redningsplan klar, og når vi tar tak i redningsbøya som ble slengt ut til oss da Jesus døde på korset for oss er vi frelst!
1.Tim.1.15:
"Det er et troverdig ord og vel verd å ta imot, at Kristus Jesus kom til verden for å frelse syndere, og blant dem er jeg den største. "

Paulus var virkelig en versting - han forfulgte, plaga, drepte og satte i fengsel de som trodde på Jesus - helt til Jesus møtte ham! Da grep også Paulus fast i livbøya!
Ingen har gjort noe så ille at ikke Jesus døde for det også på korset!Det er valgfritt å ta tak i livbøya, men jeg har lyst å  låne en linje fra en sang som oppfordring fra meg: "Jeg har prøvet å tro på Jesus, og jeg har funnet at det går ant!"

Takk Jesus for det idag, og lev dagen med frimodighet I HAM!
I will! :D
Ha en fortsatt fin 4.desember med forventning om at det bare er 20 dager igjen til vi skal feire Han som kom!

1 kommentar:

hanne sa...

Hei Kjerstin!
Så flott å lesedagens luke! Kjekt å stikke innom advnetskalenderen din. Takk for at du hjelper oss å holde fokus på hvorfor vi feirer jul!
Ha en velsignet adventstid:)