fredag 18. desember 2009

Luke 18


Nå begynner det å gå opp for meg at det ikke er så lenge igjen til jul, men det er da enda noen dager igjen! Og før den tid, idag faktisk, skjer mye gøy! Rune kommer overraskende hjem idag(istedenfor lillejulafta) og Nesgårds kommer på besøk fra Handeland! Snø har de også meldt, så nå får vi se om det blir hvit jul!?!

Vi har ei andaktsbok som ser sånn ut:


Lunde skriver om den:
"Denne andaktsboka er fin å ta med seg når du skal ut og reise, eller lese i på dager da du har det travelt. 

Andaktene er korte og lettleste, men innholdet gir åndelig påfyll hver dag. Kvalbein tar utgangspunkt i fine fortellinger fra livet og fører leseren inn i bibelske sannheter som er gode å grunne på. Boka er utstyrt med lesebånd."
1.-6.januar kan du lese HER!

Hi, hi -følte nesten at jeg oppdaterte SunnBok-bloggen der et øyeblikk, men nå skal jeg svitsje tilbake... ;)

I alle fall så synes jeg 14.desember var så fin at den hadde jeg lyst til å dele medd dere idag:

Enda er jeg trygg
Noen blir mer enn andre satt på prøve. Misjonæren Hudson Taylor arbeidet i Kina for snart hundre og femti år siden - under svært vanskelige forhold. Han sa blant annet dette om hva han hadde lært:
"Det betyr egentlig ikke noe hvor vanskelige forholdene er. Det eneste som betyr noe, er at de ikke kommer mellom deg og Herren. Hvis omstendighetene ikke setter et skille mellom deg og Gud, vil du oppleve at jo større presset er som du er utsatt for, dess mer vil det presse deg inn til Hans omsorg."
Ytre forhold kan spre eller samle. De kan føre deg bort, eller hjem. La trykket du lever under, få deg til å søke Gud og si som David: "Om en hær leirer seg imot meg, frykter ikke mitt hjerte. Om krig reiser seg imot meg, enda er jeg trygg" (Sal 27,3).


Synes det var så fint det der med å ikke la ting komme mellom oss og Gud når vi møter på vanskelige ting. I steden for å vende oss mot Gud, kan vi vende oss til Gud!

Asbjørn Kvalbein er webpastor inne på Norea, og der finner du masse fine små andakter, oppmuntringer o.l. som du kan lese, laste ned eller bare lytte til på sida. Den du bare innom av og til!! :) Legg den i favorittene dine!
Webpastoren hos Norea finner du HER!

Ønsker alle en god helg!
- og minner igjen om trekninga av CD på søndag
- enda et par dager igjen om du vil slenge deg på!!

Ingen kommentarer: