mandag 14. desember 2009

Luke 14


Idag har jeg tjuvstarta litt med en julegave... Fikk penger av mam/pap til å kjøpe denne rundt døra - var jo ikke vits å vente til etter jul...:

Sant det ble litt koselig?!? :)
Men de nederste pærene på venstresida var kaputt, så jeg får klage litt på det, tror jeg... Synes ekstra godt på bildet uten blitz...

Greit med denna bloggen, så kan Rune være litt forberedt på forandringer som er gjort mens han er vekke, sant Rune? ;) Han er ute på Bredford, Dolphin sin borerigg. Har snart vært vekke ei uke og kommer akkurat hjem i tide til julefeiringa, satser vi på! :D

Hvilken annen Gud har sår?
Dette er en setning som er prenta inn i meg etter å ha sett den maaange ganger under en tegning pappa har tegna av Jesus med tornekrone som han har på kontoret sitt.
(den må jeg forresten få scanna en gang og vist dere, for pappa er skikkelig flink å tegne! :)

Da Jesus ble naglet til korset, ble skyldbrevet mot oss også naglet til korset:


Kolosserne 2.14:
"Han utslettet skyldbrevet mot oss, som var skrevet med bud, det som gikk oss imot.
Det tok han bort da han naglet det til korset."


Ser du skyldbrevet ditt henger der?
Mitt er desverre ganske langt.... Mye jeg ikke gjør som jeg burde og omvendt, men alt dette visste Jesus om, og han tok hele skyldbrevet mitt også med seg opp på korset da han døde der for deg og meg!! Ingen andre religioner kan vise til en guddommelig person som har levd og gjort noe sånt: Gått i døden for menneskene og stått opp igjen! Tjenerskikkelsen er unik for Jesus!

Og nettopp derfor kan Jesus fullkomment frelse dem som kommer til Han, for Han er virkelig DEN ENESTE veien til Gud! (Joh.14.6)

Nå er det bare 10 dager igjen til jul, men jeg føler liksom at det er nå veldig snart... Må være fordi jeg har stått på butikken og pakka inn i julepapir i evigheter allerede ;)
Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer: