søndag 13. desember 2009

Luke 13


3.søndag i advent

No tenner vi det tredje lys
det er eit heilagt tal.
Vi ventar på at kongen vår
skal fødast i ein stall.



Frokosten idag :)

Det står i sangen at vi venter på at kongen vår skal fødes i en stall;
og kongen vår har et mektig navn:
JEG ER!
Han har ikke bare vært, eller skal være noe for oss langt der framme i himmelen en gang;
Nei, HAN ER alt for oss nå, og alltid!


I min og din hverdag vil han gå med oss i alt vi er og gjør.
Så er det opp til oss å ta Ham med :) Det er ingenting Han heller vil enn å få være med! Men Han tvinger seg ikke på, men banker på hjertedøra vår. Han kunne sagt: Hør her, jeg har rett til å være kongen din - din Gud, for jeg skapte deg og jeg døde for deg/kjøpte deg, så nå adlyder du meg!
Men det er ikke en slik makt-konge Jesus er. Han vil ha vårt gjensvar i kjærlighet og takknemlighet når vi ser alt Han har gjort for oss! :D La Han få vise deg om du enda ikke har sett det!! I Salmene står det: "Smak og se at jeg er god!" :)


Igår hadde vi søskenbarn Kristoffer på besøk hele dagen - det var stas!! Og Oldebesto kom bort og spiste grøt med oss. (Og for de som ser at Malin ikke er med på bildet, så var det kviletid for henne... ;) 


Litt musikk og sang med gjengen ble det også i stua :)


Ha en nydelig fin 3.søndag i advent!
Og klikk gjerne på linken oppe i venstre hjørne for å bli med på trekningen av en CD 20.desember om du ikke allerede har gjort det! :)

Ingen kommentarer: