torsdag 17. desember 2009

Luke 17


Vi kommer stadig nærmere kongen når vi følger etter stjernen sammen med de vise menn, og det er bare 7 dager igjen til vi er framme! Vi vet det, men det visste ikke de :)
Trofast holdt de blikket på stjernen og fulgte den, for de hadde en forventning om hva som venta dem når de nådde målet! Det var spådd en konge, og de hadde med seg gaver som var en konge verdt - gull, røkelse og myrra.

Har du en forventning til målet der framme? I denne adventstida kan vi kalle målet for julafta. Og hva kan jeg og du bringe til denne kongen? Jeg har ikke gull og flotte saker og komme med, men jeg kan gi dette kongebarnet det jeg vet han ønsker seg aller mest - hjertet mitt!

"Jesus kom inn, Jesus kom inn.
Kom inn i mitt hjerte, Jesus!
Kom inn bli der, vær alltid nær.
Kom inn i mitt hjerte, Jesus!"


Over alle dyre, flotte og ekslusive gaver, er nettopp denne gaven det beste Jesus kan få:
en liten bønn om at vi trenger en frelser.

Da blir det fest i himmelen, da!! :D

Og hver dag vil Jesus bo i hjertet mitt, selv om jeg synes at det ikke er særlig reinere der enn i stallen han først kom til her på jord. Han elsker meg på tross av det, og det kan jeg aldri slutte å takke ham for!!

Ha en fin fredag i morra! Snart 4.helga i advent nå!

Ingen kommentarer: