mandag 13. desember 2010


"Svart senker natten seg, i stall og stuer.
Solen har gått sin vei, skyggene truer.
Inn i vårt mørke hus, stiger med tente lys
Santa Lucia, Santa Lucia."


Jeg kommer rett fra klasse 2b sin førjulskveld på skolen, og det er ganske sjarmerende når de kommer i mørket med lys og glitter :) Ole André er heldig som går i en liten og koselig klasse :)
Bakte lussekatter på skolekjøkkenet gjorde vi også hele gjengen, og de smakte supert sammen med kakao og saft! :D

Det er veldig populært å forkorte Christmas til x-mas, og jeg er absolutt av den typen som liker forkortinger :) Men stripa under her får fram et utrolig godt poeng:


Som malerfyren ovenfor her har kanskje du som meg ikke alltid plass til Christ/Kristus/Jesus i en travel hverdag - og kanskje nettopp i tida nå før jul! Vi har så mye vi må ordne, også får vi ikke tid til den stille tida sammen med Jesus...

Jesus står alltid der med en åpen favn - har alltid tid til oss og lengter etter oss.


Som når et barn kommer hjem om kvelden
Og møter en vennlig favn,
slik var det for meg å komme til Gud,
jeg kjente at der hørte jeg hjemme.
Der var en plass i Guds store rom, en plass som
ventet der på meg. Og jeg kjente:
Her er jeg hjemme,
jeg vil være et barn i Guds hjem.


Det er en sånn fredelig og god sang!
Håper du også kan få hvile der i en ofte kaotisk hverdag.

11 dager igjen til jul!

Ingen kommentarer: