torsdag 23. desember 2010


Det er kvelden før kvelden, og jeg er langt fra ferdig med "gulv, ved, fuggelband..." og alt annet sangen handler om... ;) Men i mål skal jeg vel komme i år også! :D Unga er hvert fall i seng, og freden har senka seg.

Ute er det rimelig mye snø(!), etter et døgn med tett snøvær så en HVIT jul blir det hvert fall :) Kikka innom yr.no nettopp, og der meldte de enda mer snø i morra på julaften, før det blir sol og klarvær 1.juledag. Det høres jo supert ut! :D

Vi snakker om snø og julestemning som 2 ting som hører sammen - merkelig hvor mye vi har putta inn i jula som ikke var der i utgangspunktet :) Står ingenting om at kamelene til de vise menn kjempa seg fram gjennom det tette snødrevet eller at hyrdene måtte bære lamma fordi de ikke klarte gå selv i den djupe snøen (;D). Mens vi drømmer om hvitt landskap, bjelleklang og slede når vi tenker på jul :)


"Jesus IS the Reason for the Season"

Det er Jesus som er grunnen til høytida vi feirer nå.
For over 2000 år si blei Gud menneske, fornedra seg fra sin Hellige skikkelse og ble et lite barn født i en stall. Det lille barnet skaper undring hos oss, og de aller fleste synes det er en koselig fortelling. Først når undringen tar med seg det som skjedde videre med Jesus, kan undringen gå over i glede - gleden over at en FRELSER er født! :)

En krybbe var vuggen som ventet ham her,
det lille barn Jesus, vår Frelser så kjær.
Men stjernene lyste helt inn der han lå,
det lille barn Jesus, på leiet av strå.

Så enkelt og stille kom Gud til vår jord.
Så høyt er jeg elsket av Jesus, min bror.
Han kom fra Guds himmel, Gud selv var han lik,
men Jesus ble fattig, og jeg er blitt rik.

Fra krybben til korset gikk veien for deg,
slik åpnet du porten til himlen for meg.
Velsign oss,vær med oss, gi lys på vår vei,
så alle kan samles i himlen hos deg!



Ønsker alle en fantastisk flott julefeiring - med gleden over at Jesus ble født, at Han gikk veien til Golgata for oss og tok våre synder på seg godt plantet i hjertet! :)

Bare 1 dag igjen til jul!

1 kommentar:

Unknown sa...

God jul til dere også!
Takk for nydelig julekort!

"Jul uten Jesus har ingen verdi!" Me er heldige!

Klemmer fra meg!