tirsdag 7. desember 2010


"Det lille lys jeg har, det skal få lyse klart. Det lille lys jeg har, det skal få lyse klart.
Det lille lys jeg har, det skal få lyse klart. Lyse klart, klart, klart - lyse klart!"


Herlig barnesang jeg ikke har sunget på lenge, men hører både Carola og Evie Tornquist sine versjoner for meg - det er noe med svenskene på den sangen, tror jeg... :)


"For Gud, som sa: «Lys skal stråle fram fra mørket», han har også latt lyset skinne i våre hjerter, for at kunnskapen om Guds herlighet i Jesu Kristi ansikt skal lyse fram."
(2.Korinterne 4.6)

"Får Sønnen frigjort dere, da blir dere virkelig fri!"
(Johannes 8.36)

Når Jesus får frigjort oss, da lyser vi innenfra! For Gud lar det skinne i hjertene våre!
Og da kan andre mennesker, som ikke kjenner Jesus enda, få se Ham - gjennom oss.

Ha en fin dag, og lys der du er! Eller be om å få lyse opp du også - Jesus gjør virkelig fri!

PS - deltakelsen på trekning av CD kommer snart nå... 

17 dager igjen til jul!

Ingen kommentarer: