søndag 5. desember 2010


Det er 2. søndag i advent, og vi har tent 2 lys idag :)

No tenner vi det andre lys,
dei står der stilt og skin. 
Vi ventar på at Gud, vår Far, 
vil sende Sonen sin

Noen av dere som har fulgt med tidligere år på denna julekalenderen min, har sikkert sett dette bildet før. Jeg bruker de litt om igjen, men det er litt som med julesangene; vi tåler å høre dem flere ganger - spesielt i jula!
Håper også dere tåler og se disse stripene eller bildene som jeg er så glad i om igjen! De peker på så herlig sentrale ting som det er godt å få et litt konkret bilde på av og til - og gjerne også litt humoristisk!


Jeg eeelsker detta bildet, for det setter det så veldig på spissen!
Vi er så flinke å bekymre oss for så masse, men vi har en Gud som har ALL makt, og ingenting er umulig for Ham! Likevel så gjør vi så ofte som gutten på bildet her - vi snur oss rundt og kikker alle andre plasser enn mot vår trygge Gud og Far, og blir redd av synet som møter oss.

Godt da å møte på noen som kan gi oss et sånt lite "Hei! Hvis noen så stor som han du holder i hånda sa at jeg ikke skulle være redd, så hadde jeg trodd ham!
Eller kanskje vi kan være en sånn som oppmuntrt noen som har mistet Jesus av syne? Peke på hva vi har i Ham? På hvordan Jesus er alt vi trenger!

Håper du får ei god uke der Jesus får leie deg trygt hver dag!

19 dager igjen til jul!

Ingen kommentarer: