onsdag 24. februar 2010

En venn har mistet en bror i en bilulykke...

... og foreldrene hans har mistet en sønn. En liten gutt vi er fadder til har mistet en onkel - det er vondt å tenke og kjenne på...

Vi vender oss til Gud og ber Ham om å bære dem midt oppi savnet og sorgen. For Hans faderfavn er trofast, sterk og varm.

Klagebønn

Herre Gud,
jeg har mistet.
Jeg har tapt noe dyrebart.
Hjerterom ligger i grus.

Jeg har det vondt,
gjennomgripende vondt.
Jeg vet ikke
hvor jeg skal gå
videre.

Vend ditt øre til mitt klagerop.
La dine skaperfingre røre ved meg.
Reis nye byggverk i ruinene.

Gi meg mot og kraft
til å innta dagene på en annen måte.
Hjelp meg å finne en ny retning.
Gi at den må bli god på sin måte.
Fyll hjerterom med drømmer og lengsler
igjen.

Salme 55.2:
Gud, lytt til min bønn,
skjul deg ikke når jeg trygler og ber!

(Fra "Når livet utfordrer" av Ragnhild Bakke Waale)

Ingen kommentarer: