mandag 5. desember 2011

Idag er det 5.desember og jeg har en rolig start på dagen... Ole André har gått på skolen, og Malin skal være hjemme pga feber. Da får vi kose oss som best vi kan hjemme. :) Ute ligger et tynt kvitt lag og det er blitt litt kaldere, så julestemninga nærmer seg virkelig! :D

Idag har jeg funnet enda et bilde av vismennene i tillegg til headingen over her. Litt smør på flesk, kanskje, men jeg er så glad i dem og det de symboliserer for oss!

Vismennene var på en vandring for å lete etter kongen som skulle bli født. De var lenge på rett vei, men når de nærma seg Jerusalem slapp de stjerna ut av syne, for det var jo logisk at en konge skulle bli født på slottet i Jerusalem! Men Gud tenker ikke på menneskevis - Han er litt smartere enn som så - MYYYE smartere enn som så, heldigvis! (Tenk og hatt en Gud som bare var litt smartere enn meg?!! - hadde vært katastrofe! ;)
Da de ikke fant noen konge i Jerusalem, og fikk et hint fra noen skriftlærde om at Betlehem var retningen de burde tenke på, så de stjerna igjen!

Du, Betlehem, Efrata, minst blant slektene i Juda!
Fra deg lar jeg en hersker over Israel komme.
Hans opphav er fra gammel tid, fra eldgamle dager.
(Mika 5.1 i GT)

Og denne gangen fulgte de stjerna helt til den stod over stallen i Betlehem.
I Bibelen sier Gud at Jesus ble sendt til jord blant de ringe og små, for det skulle bli helt tydelig at han kom som en tjener; ikke som den verdenshersker han kunne påberopt seg å være.

Wise men still seek Jesus...
...står det under bildet over her. Vise mennesker søker fremdeles Jesus. Kanskje har du funnet Jesus og hviler trygt i det, men har du ikke gjort det vil jeg hilse deg med Salme 34.9:
"Smak og se at Herren er god. Salig er den som søker tilfukt hos Ham!"
Søker du Gud, gjemmer han seg ikke! Ingenting ønsker Han mer enn å få enda et av sine barn HJEM! Og at det er salig ('høyeste form for lykke') å tilhøre Jesus, det kan jeg skrive under på!! :D

Legger forresten ut 'Give away'en min i morra - håper du henger med og vil være med på den... :)

19 dager igjen til jul!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hei! Nå har jeg laget meg blogg på noe som heter blogg.no.
Jeg heter marsmelo.blogg.no :)
Koselig om du tar en liten titt der _:)
Hilsen Natalie