søndag 4. desember 2011

No tenner vi det første lys,
åleine må det stå.
Vi ventar på det vesle barn
i krubba lagt på strå.

No tenner vi det andre lys,
dei står der stilt og skin.
Vi ventar på at Gud, vår Far,
vil sende Sonen sin


Normalt sett er det bokmål som ligger mitt hjerte nærmest , men akkurat "No tenner vi det første lys" er faktisk finest på nynorsk :D
(Bildet av adventsstaken er ikke tatt av meg, men ett jeg fant på nettet...:)

Tante Ingelin har vært på besøk et par dager, og det er alltid en fest!!
Og denne gangen kom hun med julenissesleden FULL av gaver før jul - det var stas!
Mange ivrige hjelpere med å få det i hus... ;)



Vi hadde planlagt litt kakebaking, og det ble pepperkaker...



... litt mer pepperkaker... ;)...



... og karameller!



Risboller laga vi også, men det glemte vi visst å ta bilde av! :D



Og se denne koselige julehilsenen som fruen i huset fikk! :D
Tusen takk igjen, søs! Og takk for koselig besøk!

Ønsker alle en fortsatt fin 2.søndag i advent videre!

20 dager igjen til jul!









1 kommentar:

Plingsen sa...

KOSELIGE BILDER!
JEG HAR HATT EN KJEMPEKOOOOOSELIG HELG MED DERE I STOKKEN - FLINKE UNGER SOM VAR MED OG LAGET BÅDE PEPPERKAKER, KARAMELLER OG SJOKOLADE-RISBOLLER. OG FOR IKKE Å SNAKKE OM AT DET VAR GØY Å LAGE JULEPYNT AV NABBIPERLER OGSÅ! (DER VAR JO TANTA IVRIG SELV UTEN TANTEUNGENE MED... ;-)
JULESTEMNINGEN HAR NÅ VIRKELIG BEGYNT Å GLI INN ETTER DENNE HELGA!! (HEHE, KANSKJE JEG OG MÅ KJØPE MEG JULE-CD`EN TIL BØRUD-JENTENE?? ;-))
KOS OG KLEM TIL HELE GJENGEN FRA TANTE PLINGELING!