lørdag 17. desember 2011

Har du lagt merke til at det kan være vanskelig å finne tid til å lese i bibelen eller andre ting der du møter Jesus? Det har jeg, og jeg tror det da kan bli litt som under her...

Fra den oransje gryta stiger velluktende duft, mens den andre rynker vi på nesa av...
Og grunnen? Det er hvilke ingredienser de putta i.

Hva lar jeg være retningslinjer for livet mitt? Hva er det som får prege meg?

Er det...
* meninger fra alle rundt meg om hva som er rett?
* moralen fra det jeg ser i filmene på TV?
* egenviljen om hva som gir meg et lykkeligst liv?
("Bare jeg får det og det og det, så blir det bra...")

eller

* Sannheten - Guds ord?
som det stod på pakken på bildet

Matteus 12.34:
"Ormeyngel! Hvordan kan dere si noe godt, dere som er onde?
For det hjertet er fullt av, det sier munnen."

Ganske harde ord. Men sanne om vi går i egne egoistiske gjerninger. Men får Jesus prege oss og fylle hjertet vårt med det som er fra Han, da blir det en velduft fra oss som tror.


Min bønn idag, for dagene som kommer og det nye året i anmarsj, for meg er mer tid sammen med Jesus. Der ligger styrken, freden og velsignelsen.

Ha ei fin fjerde helg i advent - akkurat 1 uke til julafta idag!

7 dager igjen til jul!

Ingen kommentarer: