torsdag 5. august 2010

UL: Personlig relasjon til Jesus!


 Har vært på UL mange ganger, men det begynner jammen å bli noen år siden sist...! Kjenner at jeg gjerne ville vært der nå også!

Etter å ha hørt masse flott fra Sommerstevnet sist uke live på webTV (fikk ikke vært der heller, men fikk med meg både Irene K Alnes, Edvard Thormodsæther, Johnn Hardang, Gunnar Ferstad, Erik Furnes...), var det greit å fortsette med UL denna uka :)

Har nettopp hørt talen til karen Sofie Aasmyr nå, og den hadde jeg virkelig gleda meg til etter at jeg leste intervjuet med henne i Sambåndet! :) Og hu skuffa ikke!

Temaet hennes var altså om en personlig relasjon til Jesus - at det ikke handler om å ha kunnskap om Jesus, eller å streve for å få til et forhold til Jesus, men be om hjelp til nettopp det.

Hun sa om trent noe sånt som: "be og se etter bønnesvar. Les Bibelen og lev det du leser - la Jesus gjennom bønnesvar og det å få bevise at Han holder ord når du lever etter det Han sier få gi deg ERFARINGEN om at Han er med deg og i deg!"

Synes det var utrolig flott sagt, for det er veldig sant det der med å føle at man kan mye om Jesus. og streve for å få et nært forhold til Han. Vi trenger ikke streve med det, men be Jesus konkret om hjelp, kraft og styrke til å prioritere Han i bibel og bønn!

UL vises live videre på f eks http://www.norea.no og http://www.nlm.no/ul ut uka :)

Vil du finne mye bra taler å høre på, kan du sjekke podcastene inne hos imf-ung, f eks - http://www.imf-ung.no

1 kommentar:

Heidi Merethe Klingsheim sa...

Hei KJerstin!
Takk for kommentar på bloggen min! :) Hadde vært kjekt å fotografere dine søte små, og en Bergenstur er jo aldri feil! :) Jeg har ingen planer om det enda, men.... :)
Å fotografere i ruiner hørtes fantastisk ut, så det er jeg veldig med på! Vi får holde kontakten! :)