torsdag 5. februar 2009

Hjemme fra sykehuset igjen - til mer syke...!


Vi er visst skikkelig inne i en stim, har jeg funnet ut!

Forrige torsdag fikk Malin feber, og da hun i tillegg fikk skikkelig store lymfekjertler på begge sider av halsen, fant vi ut at vi gikk til legen med henne mandags morran. Vi måtte ta det tidlig sånn at vi kunne få med oss resept på pecilin eller no sånn (regna vi med) før vi skulle ta oss en Bergenstur og kjøre Rune til Flesland. Han fikk telefon søndag om han kunne dra ut for Dolphin på en tur i Nordsjøen dagen etter, og det klarte han å ordne på jobben heldigvis! :)
Så da jeg satt hos legen og han sa at han trodde han ville legge henne inn siden han ikke fant grunnen til den høye CRP'n, som var 139, tenkte jeg: "Jippi!" (NOT!)
Malin og jeg dro til sykehuset på Stord og Rune kjørte Ole A og Eline til ei venninne som kunne passe dem noen timer. (3 venninner har vært i sving med pass, så TUUUSEN TAKK til både Alice, Eline og Randi! + Karin, Jarle og svigers!! Hva skulle vi gjort uten dere!?!)
Så måtte han dra.
På sykehuset ble det tatt både urinprøve og blodprøver, og veneflon ble satt inn for intravenøs antibiotika. Over ser dere bilde av den fjerde som endelig funka! Kjedelig med så mye stikk og roting, men fryktelig vanskelig å få til med disse små hendene og beina. Den første var i foten, men slutta til slutt og virke, så da måtte det to nye forsøk før denne heldigvis virka!
Elin Sørfonn var med OA og ELine natt til tirsdag og kom med Eline til oss på sykehuset på morran før hu gikk på lærerskolen selv. Det var stas med besøk av storesøster for Malin, men ble litt styr for mamma... :) Så da kom tante Karin og henta henne!

JarleTV er super JesusBarneTV! :)

Onsdag (igår) fikk vi endelig dra hjem igjen, og da plukka jeg opp 2 sjuklinger som nå ligger på sofaen med feber, mens Malin er pigg og fin og springer og plager dem :D

1 dag og 2 til, så er vi vel over det verste, tenker jeg :)
Det som er skikkelig kjedelig, er at det kom snø igår! Typisk at de skal være syke da, når vi kunne vært ute og prøvd det nye akebrettet som ikke har vært i bruk si OA fikk det til jul...

Det var livstegnet herfra idag!
Også må vi sende hilsen til Rune om han er på nett "der ute" :)
Håper jobben går fint, og velkommen hjem når tida er for det!!
Klem fra oss hjemme! :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei ja! Der var eg vakna:) Får imponera litt med å legga igjen ein kommentar, og bekrefta at eg faktisk har vore på bloggen.
Mvh "vaskaren"

Kjerstin sa...

Så bra, da! Det liker jeg, vettu ;) At du er på bloggen min og kikker! I alle fall er det kjekt å oppdatere deg litt når du er laaaangt der ute så lenge ;)
Ha et fint nattskift! Ungene var fornøyde etter telefonpraten! :D

familien bø sa...

Fytti for noen dager dere har hatt:O Håper dere kommer dere raskt! Koselig at du skriver litt også Rune;) Lenge siden sist!!!